Reizen | Route door Bali & hotels

Onze route voor Bali hadden wij thuis al uitgestippeld. Onze hotels hebben wij ter plaatsen vastgelegd (op ons eerste onderkomen na dan). Check hier onze route door Bali en de hotels die wij bezocht hebben.

2. Semyniak – Bracha Villas Bali

Als eerste stop hebben we een villa geboekt in Semyniak met privézwembad om de eerste dagen te bekomen van de lange reis. Dit bleek een zeer geslaagd idee! De villa’s liggen op zo’n 10 á 15 minuten loopafstand van het winkelcentrum. Dit is wel wat ver, maar je zit hierdoor niet in de drukte. Het zwembad is heerlijk en het ontbijt wordt elke morgen aan je villa geserveerd! Er is geen kinderstoel aanwezig in de villa, dat maakte het tijdens het ontbijt soms wel wat lastig. De villa die wij boekte was voorzien van twee ligbedjes, een kitchenette met woonkamer gedeelte, een ruime slaapkamer, en een grote badkamer met douche en super groot bad! Het personeel is vriendelijk en helpt je met al je vragen. En ze bieden een gratis airport pick-up aan! Hier hebben we ook gebruik van gemaakt. De chauffeur stond mooi op tijd met z’n bordje, op ons te wachten op het vliegveld.

Het zwembad! GE-WEL-DIG!

3. Ubud (buitengebied) – Pajar House Ubud Suite & Villa

Omdat we heel graag één nacht tussen de rijstvelden wilden slapen hebben we in dit complex een villa geboekt. Het complex bestaat uit twee delen. Wij hebben gekozen voor de kamer met uitzicht op de rijstvelden. En omdat we Ruben met ons mee hadden, hebben we gevraagd of ze er qua locatie rekening mee kunnen houden ( dicht bij het zwembad ). Hier hadden ze perfect rekening mee gehouden. We keken namelijk uit op het zwembad én de rijstvelden! Ze hebben een gratis shuttle service die je naar het centrum van Ubud kan brengen. Omdat wij geen lokaal telefoonnummer hadden, kregen we van het hotel een mobiele telefoon mee zodat we contact met ze konden opnemen zodra wij vanuit het centrum terug naar het hotel wilde, of om gebruik te maken van de roomservice.

Ze hadden echt aan alles gedacht!

3. Ubud (centrum) – Nick’s pension

Nick’s pension was een prima verblijf, maar omdat wij met Ruben waren, hebben wij hier wel een beetje comfort gemist. Als we met z’n tweeën hadden gereisd, hadden we dit verblijf echt als ‘luxe’ bestempeld, maar met een kleintje; snakten we toch wat meer comfort. Dit is natuurlijk heel persoonlijk en volledig gebaseerd op onze ervaringen en behoeften. Ook hier, werden we weer netjes ontvangen met een lekker glas koud limonade, en onze bagage werd netjes naar de kamer gebracht. Die dag was het tevens onze trouwdag, dit had ik gemeld bij de reservering. Toen wij onze kamer binnenkwamen, was het bed volledig versierd met verse bloemen. Echt super leuk!

4. Sanur – Abian Harmony hotel

Omdat Sanur voor ons puur een tussenstop is geweest om de dag erna de boot naar Nusa Lembognan te kunnen pakken, hebben we een verblijf geboekt wat voorzien was van een zwembad en enigszins dicht bij het strand lag, en daarnaast nog eens betaalbaar en kindvriendelijk was. Over dit verblijf kan ik echter geen duidelijke recensie geven. De dag dat wij hier aankwamen, hadden we namelijk een flinke baaldag! Ruben had z’n dag niet en zijn zelfs op de huisartsenpost met hem belandt. Niet echt een dag dus om de hotelkamer en het hotel grondig te kunnen beoordelen. Onze beoordeling is dus wellicht door onze eigen ervaring een beetje vertekend. Want het verblijf viel tegen. Het was er niet mooi schoon en uiteindelijk was het hotel voor ons ook iets aan de grote kant, waardoor het voor ons niet persoonlijk aanvoelde. Maar gelukkig was het maar één nacht, en zijn we de volgende dag doorgereisd naar Nusa Lembognan. Ik heb vanwege de omstandigheden toen ook geen foto’s kunnen maken van het hotel.

5. Nusa Lembognan – TS Hut Lembognan

Bij aankomst kregen we een heerlijke shake toegereikt. Eén gast bleek op die dag een verlenging te hebben gedaan, waardoor we de eerste nacht in een wat kleiner hutje verbleven. Wij zijn de beroerdste niet, en vonden het geen probleem. Bovendien was de jongen die ons incheckte zo ontzettend attent en behulpzaam. De accommodatie voelt aan als een familie bedrijf. De sfeer is er gemoedelijk, en ze staan altijd voor je klaar. Sommige medewerkers spreken wat minder goed Engels, maar hier laten ze zich niet door tegenhouden. Ze zorgen ervoor dat je goed bedient wordt! De volgende dag werden we netjes naar onze nieuwe ( grotere ) hut gebracht. Dit was wel een verademing vergeleken met het andere hutje. Vooral met Ruben is een grotere ruimte wel lekker. Het zwembad is er erg fijn. De hutjes liggen om het zwembad heen, dus ideaal als je kleintje ligt te slapen! Jij kunt dus heerlijk relaxen aan het zwembad.

TIP! Boek zeker een massage bij deze accommodatie. Deze was echt heerlijk! Terwijl Ruben lag te slapen, genoten wij van een heerlijke massage samen. De massage ruimte was 10 stappen van onze hut vandaan, en de Wifi reikt ver genoeg voor de babyfoon. Dus tijdens de massage hebben we hem ook goed in de gaten kunnen houden.

5. Nusa Lembognan – Resort Le Nusa Beach

Resort Le Nusa Beach was echt heerlijk! In het hoogseizoen schijnt dit ook echt een “hotspot” te zijn. Wij verbleven er in het laagseizoen waardoor het er heel erg rustig was. Voor ons echt heerlijk kan ik je vertellen. We hadden een mooie ruime hut met airconditioning en het was weer op een korte loopafstand van het zwembad (we hadden vanuit het zwembad zicht op het hutje). De Wi-Fi verbinding was wel wat aan de matige kant, waardoor ik niet altijd op m’n gemak bij het zwembad zat als Ruben z’n dutje lag te doen. Regelmatig ging ik dan ook even bij hem kijken. Ook bij dit resort was het mogelijk om een scooter te huren. Wij zouden dit resort zeker aanraden als je op Nusa bent. Het is er schoon, van alle gemakken voorzien en heeft een zwembad wat uitkijkt op Mushroom bay!

6. Uluwatu- 14 Palms

Voordat we dit hotel boekte waren we op de hoogte van de recensies dat dit hotel wat ver van al het vertier en restaurants af zou liggen. Verder waren de recensies heel lovend.

“Het hotel zelf is niet in het bezit van een restaurant, maar helpt je graag met eten bestellen. Ontbijten is er echter wel mogelijk.”

Omdat wij de omgeving van Uluwatu niet goed kende, en geen idee hadden wat nou de beste plek zou zijn om te verblijven, besloten we toch om dit hotel te boeken. Omdat we inmiddels in meerdere hutjes hadden gezeten, snakte we naar wat meer comfort en een schone omgeving. Dit leek dit hotel ons ook te kunnen bieden. En niks was minder waar! Het was een steriel schone kamer met een heerlijke koele airco. Het personeel was vriendelijk en ze hadden een fijn zwembad en een warme hottub. Het restaurant hebben we niet gemist want het personeel hielp je met het bestellen van eten en zorgde ervoor dat het je aan niks ontbrak. Ze hebben wel een bar en het ontbijt kan wel gewoon verzorgd worden. Dit is verzorgen zij in buffetvorm. De koekjes die ze zelf maakte waren heerlijk!

Het rondrijden met een scooter is daar wel echt aan te raden, met een dreumes mee was dit wat lastiger. Wij kozen daarom voor een taxi, waardoor je wel erg beperkt werd in de reizen die je dan maakt. Als je voor een week een scooter kan huren, dan kan ik me goed voorstellen dat je hier veel langer kan blijven, maar voor ons met een dreumes was 3 nachtjes lang genoeg. Het was een heel prettig verblijf.

7. Uluwatu- PinkCoco Bali

Deze accommodatie was echt GE-WEL-DIG! Zij hebben hier echt aan alles gedacht. Bij aankomst kregen we een roze bandje waarmee we korting kregen bij de naastgelegen spa én we kregen een lekker nat handdoekje op je mee op te frissen ( hier zat overigens een heerlijk geurtje aan! ), én we kregen een heerlijk glas koude ice tea. In de kamer hadden ze het volgende voor ons klaarliggen; glazen flessen water (i.p.v. plastic flessen), haar elastiekjes, roze teenslippers (te leen), muggenspray etc. Echt aan alles was gedacht, en alles was roze en echt alles droeg hetzelfde heerlijke luchtje met zich mee. Bij het zwembad had je de mogelijkheid om gebruik te maken van zonnebrand, en vers water dat je onbeperkt mag pakken. Er lag ook wat leesvoer in diverse talen bij het zwembad, zodat je je niet hoeft te vervelen.

LET OP! Helaas moet ik er wel bij vermelden, dat het hotel sinds april 2020 een adults only hotel geworden. Wij hebben meermaals aangegeven hoe zonde dat dit is, het meisje van de receptie beaamde dit ook, want ze vond kleine kindjes juist zo leuk! Op het moment dat wij er waren, was het hotel in tweeën gesplitst. In het ene gedeelte adults only en in het voorste gedeelte waren kinderen wel toegestaan. Wij kunnen er helaas voorlopig niet meer naar toe. Maar ben je zonder kinderen? Dan is dit zeker een aanrader!

TIP! Tegenover dit hotel zit een erg leuk, maar vooral hip tentje waar je heerlijk kunt ontbijten. Het tentje heet; The place with no name. Hoe leuk!

Moms.do.travel

Met veel plezier en passie vertel ik je over mijn (eerlijke) ervaringen en geef ik je een kijkje in mijn leven. Mijn doel is om andere vrouwen en mama's te inspireren en erkenning te bieden met als hoofddoel het blijven najagen van mijn eigen droom; Reizen!